Den 25. og 26. April arrangeres Norsk lydarkivkonferanse på det Deichmanske bibliotek i Oslo, og jeg har en presentasjon den 26. Den bygger på boken «Elektrisk lyd i Norge» fra 2019, samt nyere forskning fra Norsk kulturråds rammeverk Skapende praksiser i musikk (2021-22).
Computer music and post-acousmatic practices
Ulf Holbrook og jeg har fått antatt en kort artikkel Computer music and post-acousmatic practices til årets ICMC i Limerick. Konferansen finner sted 3.-9. juli, og nettstedet er her.
Rethinking the History of Technology-based Music
Konferansen arrangeres ved University of Huddersfield den 9.-11. juni i år.
Sjekk utlysningen her:
https://research.hud.ac.uk/music/conferences/technologybasedmusic/
Konferansen vil bidra til å kaste lys på nyere utvikling i teknologibaserte musikk- og lydgenre, og bringe oversette deler av historien frem i lyset.
Frist for å sende inn utkast til bidrag er 22. mars.
To tekster pluss en anmeldelse
Jeg bidro til fjorårets Electronic Music Networks konferanse med artikkelen Soundscapes for experiencing architecture in virtual reality – elements and considerations fra prosjektet Skogen i huset, og til siste nummer av Organised Sound med en anmeldelse av boken Sound arts now, redigert av Cathy Lane og Anghus Carlyle. I det nummeret finnes også en hyggelig anmeldelse av Miller Puckette og Kerry Hagans bok Between the Tracks der jeg har et kapittel.
Elektronisk kunst i Norge, bind 1
Den 13. november lanseres bind 1 av boka Elektronisk kunst i Norge i Trondheim, på Litteraturhuset. Boken er den første av to, og består i hovedsak av omlag 100 kunstneroppslag, der kunstnerne selv kommer til orde. Boken er redigert av Zane Cerpina, Ståle Stenslie og Jøran Rudi og utgis på Teks forlag.